Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att boka en provstädning eller ett hemsök. Detta gör du genom att gå in på Beställ/bli kund och fylla i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för provstädningen.
Vad har ni för bindningstider?
Vi har inga bindningstider endast endast fyra veckors uppsägningstid. När du bokar städhjälp med oss, gör du det med tryggheten i att inte behöva känna dig bunden i långa avtal. För oss är det en viktig grundbult för att du ska känna dig nöjd.
Omfattas er personal av kollektivavtal?
Självklart. Lika viktigt som det är med nöjda kunder, lika viktigt är det med nöjda medarbetare. För att möjliggöra denna förutsättning är det en självklarhet att vara kollektivavtalsanslutna.
Vad innebär en provstädning?
Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten?
Vår målsättning är att provstädningen, hembesöket eller det digitala mötet (beroende på kundval) skall vara utförd inom två veckor efter att vi har fått in bokningen och därefter så brukar abonnemanget kunna startas relativt omgående.
Vad innebär ett städabonnemang?
Det innebär att vi kontinuerligt kommer hem till dig och städar, detta görs på en gemensamt förutbestämd veckodag. Infaller städtillfället på en röd dag så har du möjlighet att boka om städningen till annat närliggande datum.
Får man samma person som kommer varje gång?
Ja, vi strävar efter kontinuitet. Oftast jobbar vi i par för att kunna täcka upp vid sjukdomar och ledigheter. Vi har även andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas.
Måste jag vara hemma under städningen?
Nej, du behöver inte vara hemma. Många av våra kunder har låtit oss kvittera ut nycklar, detta underlättar vår arbete men är inget krav.
Kan jag bestämma veckodag och tid för städningen?
Ja, städarna kommer på den veckodag som du väljer. Vi ser gärna att vi får en tidsram (normalt kl. 9-16) inom vilken städningen kan utföras, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.
Vad ingår i städningen?
Till skillnad från många av våra konkurrenter så kan du skräddasy din städning. Vi använder oss av en Checklista som våra kunder får fylla i, denna används som underlag vid städningen.
Vad händer om något skulle gå sönder?
Amadeusstädenergi har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.
Måste jag lämna ut några nycklar?
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städtiden börjar, då behöver vi ingen nyckel. Du kan även lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.
Vem står för städutrustningen?
Kunden skall bistå med nödvändig utrustning samt medel för att kunna utföra städningen effektivt. Vi har en lista som vi skickar till kunden, vi kan även leverera ett komplett städset om önskemål finns.
Kan jag betala via faktura?
Ja, endast fakturabetalning gäller. Vi fakturerar i efterskott.
Kan jag avboka en städtid?
Ja, du kan avboka tiden senast två arbetsdagar före städtillfället. Avbokningar därefter debiteras med 50%.
Kan jag omboka en städtid?
Ja, du kan omboka tiden senast två arbetsdagar före städtillfället. Dock kan en ombokningsavgift på 20% utgå.
Måste jag vara hemma vid provstädningen?
Vi ser gärna att man stannar i ca 10-15 minuter så att er bostad hinner gås igenom och ni kan berätta om era önskemål. Har ni lämnat ett par nycklar till oss så behöver ingen vara hemma när vi är klara med städningen. Vi låser och lägger nycklarna i brevlådan/brevinkastet om du så önskar.
Är personalen tillförlitlig?
Du kan alltid lita på vår personal som kommer hem till dig. De uppfyller våra högt ställda kriterier och värderingar.
Har ni andra dolda avgifter, till exempel fakturaavgifter?
Nej. Det som kan tillkomma är en förseningsavgift och dröjsmålsränta på 8% samt referensränta om du inte betalar i tid.
Hur fungerar RUT-avdraget?
Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för städningen. Maxbeloppet är 75 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket. Läs mer om RUT-avdraget på Skatteverket.se
Har ni någon framkörningsavgift?
Nej, inte om du bor inom 3 mil från tullarna. Bor du utanför eller om området är svårtillgängligt så tillkommer det 120 kr per städtillfälle.
Har ni några referenser?
Ja, vi har många nöjda kunder som gärna rekommenderar oss. Vi lämnar gärna ut kontaktuppgifter till några kunder om du så önskar. Läs gärna på Reco.se vad några av våra kunder tycker om våra tjänster.
Jag vill boka en provstädning, hur gör jag?
Gå in på Boka och fyll i formuläret, vi kontaktar dig för att bestämma en dag för provstädningen. Du kan även ringa oss på 08-27 23 00
Erbjuder ni endast städhjälp i Stockholm?
Ja. Vi erbjuder städhjälp i Stockholms län med omnejd. Vårt kontor ligger i Årsta.
Går det att få skräddarsydd städhjälp?
Självklart. Vi skräddarsyr alltid våra städtjänster efter dina önskemål, behov och förutsättningar för att du ska bli så nöjd som möjligt.
Vad kostar hemstädningen?
Priset för hemstädning varierar beroende på ditt hem. Vi kommer ut till din bostad, fysiskt eller digitalt, och tittar på faktorer såsom storleken på bostaden, hur lång tid som städningen väntas ta och inte minst de önskemål som du som kund har, när vi bestämmer pris för hemstädning hos dig. Skicka en offertförfrågan till oss för ett kostnadsförslag.
Hur lång tid tar städningen?
Det varierar från hem till hem. En del hem kräver att vi är där en längre tid än andra. När vi har sett ditt hem kan vi ge en mer specifik uppskattning för hur lång tid en städning tar hemma hos dig. Vi städar helt enkelt till dess att vi är klara och har utfört vårt uppdrag och strävar alltid efter att leverera städning med toppkvalitet.
Hur ofta borde jag ha hemstädning?
Det är helt och hållet upp till dig och din boendesituation. Om ni är flera personer i hushållet, eller om det finns pälsdjur i hemmet, kan ni behöva hemstäd oftare än om det bara bor en eller två personer i hushållet. Kontakta oss för att diskutera dina behov och hur ofta du behöver städning.
Går det bra att mitt husdjur är hemma under tiden?
Självklart! Du ansvarar för att ditt husdjur inte riskerar att komma till skada eller att smita ut medan vi är på plats. Informera oss gärna om att det finns husdjur i bostaden redan vid bokningstillfället.
Vår erfarna personal tar med sig all den städutrustning och kommer ut till era lokaler och utför städningen på den tid som vi har avtalat. Vi utför all vår kontorsstädning med miljövänliga produkter som alla är helt kemikaliefria. Har ni några särskilda önskemål kring vad ni vill ska ingå? Kontakta oss så snackas vi vidare.
Hur ofta behövs kontorsstädning?
Det beror helt och hållet på era förutsättningar. Är ni många som sitter på en relativt liten yta? Har ni mycket datorer och andra maskiner som ständigt är i gång och skapar mycket dammpartiklar? Då kan kontorsstädning vara nödvändig något oftare. En del företag bokar städning varje vecka och en del varannan vecka. Vi anpassar oss efter er!
Kontorsstädning – priser
Priset för kontorsstädning hos just ert företag är svår att säga på rak arm. Vi behöver bland annat veta hur stora lokaler ni har och hur ofta ni vill att vi ska komma och städa hos er. Det lättaste sättet att ta reda på just ert pris för kontorsstädning är att kontakta oss för ett offertmöte så återkommer vi med en prisbild.
Vem betalar om något skulle råka gå sönder?
Vi har en ansvarsförsäkring som är tecknad hos If, vilket innebär att vi står för kostnaden om vi skulle råka ha sönder någonting medan vi jobbar hos er. Det händer som tur är väldigt sällan, men ni ska ända känna er trygga i att vi täcker kostnader för eventuella skador som orsakas av oss.
Hur långt tid före behöver man boka en storstädning?
Om du vill ha en storstädning vid ett månadsskifte så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 08-27 23 00 och höra dig för även om det gäller kortare tid.
När börjar städningen?
Vi arbetar i arbetsteam på mellan 3-5 städare. Vi har vanligtvis flera städningar under en dag, därför kan tiden för start variera mellan 07:00-15:00. När schemat är klart ringer vi dig för att meddela en tid, detta görs oftast 2-3 dagar innan städningen. På helger och röda dagar börjar första städningen mellan 08:00-09:00.
Hur lång tid tar storstädningen?
Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 17:00.
Har ni städmaterial med er?
Ja vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" storstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen.
Hur lämnar jag nycklarna?
Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angivet klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor i Stockholm. Du har även möjlighet att skicka nycklarna till oss med bud eller via post.
Vad ingår i storstädningen?
Se vår checklista; Storstädningen
Kan jag avboka städningen?
Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.
Ska jag betala kontant, kort eller med check?
Du kan endast betala genom faktura. Fakturan skickas efter städningen och du har 20 dagar på dig att betala den.
Vad ingår inte i storstädningen?
- Persiennetvätt - Rengöring av kamin/kakelugn - Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda - Spröjsade fönster - Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*
Hur fungerar det med RUT-avdraget?
Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för städningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Är ni försäkrade?
Vi är ansvarsförsäkrade hos IF, max 10 Milj kr/ skada.
Har ni F-skattsedel?
Ja
Vad händer om jag inte är nöjd med resultatet?
Om du inte är nöjd med din städhjälp, kommer vi hem till dig inom 48 timmar och gör ett kostnadsfritt kompletterande städ. För oss på Städenergi finns det inget som är viktigare än nöjda kunder. Därför erbjuder vi en nöjd-kund-garanti som gäller i 10 dagar från städtillfället.
Hur långt tid före behöver man boka en byggstädning?
Hur lång tid innan måste man boka byggstädning? Om du vill ha en byggstädning vid ett månadsskifte så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 08-27 23 00 och höra dig för även om det gäller kortare tid.
När börjar städningen?
Vi arbetar i arbetsteam på mellan 3-5 städare. Vi har vanligtvis flera städningar under en dag, därför kan tiden för start variera mellan 07:00-15:00. När schemat är klart ringer vi dig för att meddela en tid, detta görs oftast 2-3 dagar innan städningen. På helger och röda dagar börjar första städningen mellan 08:00-09:00.
Hur lång tid tar byggstädningen?
Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 18:00.
Har ni städmaterial med er?
Ja vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" byggstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen.
Hur lämnar jag nycklarna?
Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angivet klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor i Stockholm. Du har även möjlighet att skicka nycklarna till oss med bud eller via post.
Vad ingår i byggstädningen?
Se vår checklista; Byggstädning
Kan jag avboka städningen?
Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.
Ska jag betala kontant, kort eller med check?
Du kan endast betala genom faktura. Fakturan skickas efter städningen och du har 20 dagar på dig att betala den.
Vad ingår inte i byggstädningen?
- Persiennetvätt - Rengöring av kamin/kakelugn - Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda - Spröjsade fönster - Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*
Hur fungerar det med RUT-avdraget?
Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Är ni försäkrade?
Vi är ansvarsförsäkrade hos IF, max 10 Milj kr/ skada.
Har ni F-skattsedel?
Ja
Hur lång tid innan måste man boka en flyttstädning?
Om du vill ha en flyttstädning vid månadsskiftet så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 08-27 23 00 även om det gäller kortare tid.
När börjar städningen?
Vi arbetar i arbetsteam på mellan 3-5 städare. Vi har vanligtvis flera flyttstädningar under en dag, därför kan tiden för start variera mellan 07:00-15:00. När schemat är klart ringer vi dig för att meddela en tid, detta görs oftast 2-3 dagar innan städningen. På helger och röda dagar börjar första städningen mellan 08:00-09:00.
Hur lång tid tar flyttstädningen?
Det beror på städningens storlek och flyttstädningsteamets körschema. Vi avslutar städningen senast klockan 18:00, vid månadsslut arbetar vi fram till senast klockan 20:00. Behöver städningen vara klar tidigare ska detta meddelas minst två dagar innan.
Har ni städmaterial med er?
Ja vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" flyttstädning. Vid behöv av extrautrustning så t.ex. en extra lång stege ska detta meddelas kontoret senast dagen innan.
Hur lämnar jag nycklarna?
Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angiven klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor i Stockholm. Du har även möjlighet att skicka nycklarna till oss med bud eller via post.
Hur går det till med besiktning och garanti?
Du behöver inte godkänna/besikta städningen samma dag, du får alltid minst 10 dagars nöjd kunds garanti. Garantin innebär att vi åtgärdar eventuella klagomål från dig eller från den som flyttar in inom 48 timmar.
Kan jag avboka städningen?
Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.
Ska jag betala kontant, kort eller med check?
Du kan endast betala genom faktura. Fakturan skickas efter städningen och du har 20 dagar på dig att betala den.
Hur fungerar det med RUT-avdraget?
Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Är ni försäkrade?
Vi är ansvarsförsäkrade hos IF, max 10 Milj kr/ skada.
Har ni F-skattsedel?
Ja.
Omfattas er personal av kollektivavtal?
Självklart. Lika viktigt som det är med nöjda kunder, lika viktigt är det med nöjda medarbetare. För att möjliggöra denna förutsättning är det en självklarhet att vara kollektivavtalsanslutna.
Vad händer om jag inte är nöjd med resultatet?
Om du inte är nöjd med din städhjälp, kommer vi hem till dig inom 48 timmar och gör ett kostnadsfritt kompletterande städ. För oss på Amadeusstädenergi finns det inget som är viktigare än nöjda kunder. Därför erbjuder vi en nöjd-kund-garanti som gäller i 10 dagar från städtillfället.
Hur långt tid före behöver man boka en visningsstädning?
Om du vill ha en visningsstädning vid ett månadsskifte så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 08-27 23 00 och höra dig för även om det gäller kortare tid.
När börjar städningen?
Vi arbetar i arbetsteam på mellan 3-5 städare. Vi har vanligtvis flera städningar under en dag, därför kan tiden för start variera mellan 07:00-15:00. När schemat är klart ringer vi dig för att meddela en tid, detta görs oftast 2-3 dagar innan städningen. På helger och röda dagar börjar första städningen mellan 08:00-09:00.
Hur lång tid tar visningsstädningen?
Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 17:00.
Har ni städmaterial med er?
Ja vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" visningsstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen.
Hur lämnar jag nycklarna?
Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angivet klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor i Stockholm. Du har även möjlighet att skicka nycklarna till oss med bud eller via post.
Vad ingår i visningsstädningen?
Se vår checklista; Visningsstädningen
Kan jag avboka städningen?
Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.
Ska jag betala kontant, kort eller med check?
Du kan endast betala genom faktura. Fakturan skickas efter städningen och du har 20 dagar på dig att betala den.
Vad ingår inte i visningsstädningen?
- Persiennetvätt - Rengöring av kamin/kakelugn - Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda - Spröjsade fönster - Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*
Hur fungerar det med RUT-avdraget?
Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för städningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Är ni försäkrade?
Vi är ansvarsförsäkrade hos IF, max 10 Milj kr/ skada.
Har ni F-skattsedel?
Ja
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till oss